shopper- och konsumentinsikt

Jag har erfarenhet av att kartlägga kundresor och identifiera både vad som triggar och hindrar ett köp. Jag har arbetat med olika kvalitativa och kvantitativa researchmetoder, såsom intervjuer, observationer, fokusgrupper, shop-alongs och eye tracking-studier och har en verktygslåda med beprövade modeller för bl.a:

 

  • Shopper- och konsumentinsikt 
  • Kartläggning av kundresor, touch points och pain points
  • Kartläggning av shopping missions och beslutsträd
  • Kundsegmentering
  • Tillväxtstrategier
success, strategy, business
statistic, wordpress, web

analys och category management

Jag har erfarenhet från strategisk och taktisk analys kopplat till olika typer av organisationer och uppdrag. Några exempel på arbetsområden: 

  • Kategoristrategier och -visioner
  • Kartläggningar av nuläge
  • Tillväxtmöjligheter eller effektivisering

Jag har erfarenhet av djupanalyser i multipla datakällor såsom Nielsen, transaktions- och paneldata samt kundkortdata.

Jag har också flerårig erfarenhet av Category Management och analyser av lönsamhet, sortiment, space management, placering i butik, pris och kampanj.